Slm yer semua, akhirnya CKK tamat juga...senang skit hati hanna, dah abes, xyah ssh fikir nak update lagi.pas nie hanna nak tumpukan perhatian pd blog lagi satu pulak..hope korang enjoy ending CKK nie..kalau terkurang, tawar, x best....maybe itulah kelemahan hanna..peace all~

Nєω єηтяу :

END


♥♥Lσтѕ σƒ ¢αяє,

Hαηηa

Saturday, January 17, 2009

Warna Cinta Kita episod 18

Setelah dua hari berehat di rumah tanpa melakukan apa-apa, Farina kembali bekerja seperti biasa. Sebenarnya dia malas nak duduk di rumah saja tapi Zamri yang beria-ia menyuruhnya berehat di rumah.

'Selamat pgi cik Zaza..ada vacancy tak kat sini?'

Disapa Zaza yang masih menekuni fail di tangannya.

'Maaflah, buat masa ini..'

Zaza menjerit kecil kerana terkena dengan Farina.Farina menayang sengih.

'Kau ni Ina...suka sangat mengenakan Za.Luku karang.'

'Aik, ayat ciplak nampaknya.'

'Ciplak tue tak la..copy jer.'

Serentak Farina dan Zaza tergelak kecil.Nasib baik hanya mereka berdua di dalam bilik Farina.Farina tersenyum bila teringatkan pandangan hairan rakan sepejabatnya yang lain tadi.

'Ada apa-apa yang penting ke sekarang nie?'

Seketika kemudian Farina dan Zaza berbincang tentang beberapa fail penting.Masa berlalu tanpa disedari.Sementara menunggu lunch, Ina membelek majalah di depannya. Majalah yang memaparkan tentang ahli perniagaan terkenal.Seketika matanta terpaku pada highline..

'Anak Dato' Imran berdikari sendiri tanpa mengharapkan pertolongan Dato' Imran..'

'Dibacanya dengan khusyuk sehingga tidak menyedari Zamri yang yang berdiri di sebelahnya.

'Apa yang Ina baca tak berkelip-kelip ni?'

Farina segera mengangkat kepalanya memandang Zamri dan tangannya menyua majalah tersebut. Zamri menyambut dan membaca. Seketika dia terkelu!Alamak...daddy nie takde isu lain ke nak diberitahu pada wartawan.

'Best kan Zam..walaupun anak Dato' tapi berdikari sendiri.'

'Humm.'

'Bagi Ina jarang terjumpa anak Dato' yang begini..kebanyakkan mereka akan bergantung dengan harta benda bapa dorang..'

'Ina, perut Zam dah tak tertahan memanggil nasi ayam kat depan tue.'

Segera Zamri menukar topik, bimbang kenyataan akan terbentang depan mata.

'Ala, kesiannya..'

Farina mengusik Zamri yang kelihatan benar-benar lapar di depannya. Langsung terlupa tentang anak Dato' Imran..



***************************************



'Ina kenapa dipandang jer nasi tue?'

Zahid menanya Farina yang seakan termenung memandang nasinya itu.Zamri turut memandang Farina.

'A'ah Ina..makanlah sikit kalau takde selera.'

Farina menyuap perlahan sambil kepalanya masih memikirkan siapa empunya mata yang menjadi kepunyaannya sekarang ini.Perasaan ingin tahunya itu tak dapat dibendung lagi rasanya. Lagi pun mata ini seperti mengharapkan sebuah percintaan namun seakan ada sesuatu...argh, Farina sendiri tak mampu menghuraikannya.

Zamri memandang lama Farina di depannya yang jelas melayang fikirannya.Lama matanya singgah pada mata Farina. Dia pun sebenarnya teringin tahu siapa penderma mata tersebut atau pun keluarga penderma mata itu. Lama dia memandang, tiba-tiba terdetik sesuatu pada hatinya..Pemilik mata itu...tak mungkin dia?

'Zam..Ina..korang dah kenyang ker melamun..?'

Suara Zahid memecah suasana, dibalas dengan sengihan Farina dan Zamri.

'Kenyangla bang.'

Giat Farina. Zahid menayang muka cemberutnya, konon jer makan sama tapi sorang ke timur, sorang ke barat, dia jer masih kat Malaysia..huh...

'Abang rasakan..'

Ayatnya dibiarkan tergantung sambil memandang serius dua wajah di depannya yang mengharap dia menyambung kembali ayatnya yang dibiarkan tergantung..

'Abang rasa nak luku jer korang berdua nie.'

Sengihan Zahid melebar melihat air muka Farina berubah masam kelat.

'Tak suspen pun.'

Zahid melambakkan ketawanya melihat Farina yang jelas tak puas hati dikenakannya.

'Ina, Sue mana?'

'Sue busy dengan appoinment dia..'

'Clients ker?'

'Tak..'

Air muka Zahid berubah. Tak boleh jadi nie..

'Habis tue..'

Hati Farina sudah tak tertahan hendak melambakkan ketawa melihat muka cemburu Zahid.

'Anak kucing dia sakit jadi dia kat klinik la.'

Selamba saja Farina menutur ayatnya seolah-olah dia tidak bersalah.

'What?Abang ingatkan date tadi?'

Zahid menjegilkan matanya, Farina buat-buat tak nampak. Zamri hanya ketawa melihat abangnya dikenakan Farina. Dikuisnya tangan Farina, Farina segera menoleh. Dikenyitkan matanya pada Farina. Serentak itu, tangan Farina mencubitnya.

'Nak lagi?'

Zamri menggelengkan kepalanya.Farina tersenyum bahagia dengan hadirnya mereka yang mengerti dirinya.Deringan handsetnya mematikan lamunannya.Ecah!Ecah dan Che Na ingin berjumpa dengannya..rasanya macam penting jer dari gaya intonasi mereka...apa agaknya ya?

4 էﻪlĸﻨε-էﻪlĸﻨε:

Anonymous said...

haa..
msti nk btau psal mate
cepat smbung..cepat
nak tau ni
dubdab2 da ni ^_^
padahal aku yg nk btau ina..wakaka

-che na-

ecah hamzah said...

2 la psl....
nie yg x tersbr2 nie....
hehe
bangga namaku de dlm nie....
haha

keSENGALan teserlah.. said...

hahahaha..
bgge ye akak berdue kt ats nieh..
hehee..
suspen2...
smbung2...

eija said...

ecah n che nah nk bg taw psl pderma mata kot..huh suspen nie..

sbg cpt taw..