Slm yer semua, akhirnya CKK tamat juga...senang skit hati hanna, dah abes, xyah ssh fikir nak update lagi.pas nie hanna nak tumpukan perhatian pd blog lagi satu pulak..hope korang enjoy ending CKK nie..kalau terkurang, tawar, x best....maybe itulah kelemahan hanna..peace all~

Nєω єηтяу :

END


♥♥Lσтѕ σƒ ¢αяє,

Hαηηa

Monday, February 23, 2009

Ceritera Kisah Kita episod 4


Jam loceng yang berbunyi nyaring membuatkan Aleya duduk menegak 180 darjah..pendek kata, tindakan refleks la! Perlahan digosok matanya sambil menguap kemalasan..dicapai jam loceng yang masih berbunyi, dipandang kabur..makin lama makin jelas, jelas dan….

‘Arghh….’

Aleya terjerit kecil bila melihat angka 7.55 am yang tertera di situ..melompat dari katil dan menuju pantas ke bilik air. Bukankah semalam dia dah set 6.30am..?

‘Ishh..macam mana boleh lupa aku on air nie..opps, on jobs..on apa entah..’

Pecah rekod bila tempoh mandinya tak sampai 10 minit pun sedangkan selama ini dialah manusia yang paling suka berendam lama-lama dalam bilik mandi.

‘Matilah kau Leya…’

Setelah selesai memakai baju kurung, Aleya bergegas keluar dan menuju bilik Aizad, hendak membangunkan Aizad, antara tugasannya sebagai seorang maid..

‘Tuan Cakoi!’

Pintu bilik tersebut di ketuk perlahan. Makin kuat dan kuat tapi tiada sahutan. Tombol pintu dikuak perlahan, katil menjadi perhatian matanya.

‘Takkanlah masih tidur…’

Digaru kepalanya yang tak gatal. Diambil pen yang terletak di atas meja di dalam bilik Aizad, kaki Aleya menuju ke katil. Dikuis-kuis comforter tebal tersebut.

‘Tuan Cakoi…bangunlah!’

Masih tiada respon. Makin Aleya mencucuk-cucuk pen tersebut.

‘Aik, takkan tidur mati kot!’

Diangkat pen tersebut setinggi mungkin dan….

‘Akar, awak buat apa tue?’

Sergahan kasar dari belakangnya menyebabkan Aleya hilang keseimbangan diri dan dia jatuh tersembam ke atas lantai berdekatan katil.Sempat jugalah dia membuat aksi kuak lentang versi atas lantai bila ingin menukar posisi dirinya..Mata Aizad membulat melihat kejadian di depan matanya.

‘Akar!’

Tempikan Aizad memantul di segenap ruang bilik tersebut. Aleya cepat-cepat angkat dan kain baju kurungnya pula tersangkut pada penjuru katil, menyebabkan dirinya hilang keseimbangan lagi dan..

‘Arghh..’

Jeritan Aizad yang turut sama terjatuh bersatu dengan jeritan nyaring Aleya menghempap dirinya yang tak bersedia dengan aksi stunt tersebut.

‘Akar!’

Tubuh kecil Aleya dikalih kasar ke tepi dan Aizad segera memegang tuala di badannya seerat mungkin..Nasib baik tak terlondeh, kalau tak mahu setahun dia tak boleh menghadap muka Aleya di hadapannya.

‘Sor…sorry tuan Cakoi..kamek sik sengaja..’

Terketar-ketar Aleya meminta maaf..sama ada dia takut dengan Aizad atau pun tersangat malu dengan insiden tak diduganya tadi..Hanya Tuhan yang tahu perasaannya tika ini.

‘Malunya!Mana nak letak muka nie?’

Aleya berkata-kata di dalam hati, sambil mukanya yang kemerah-merahan..Mana taknya, tak pernah dia sedekat itu dengan lelaki..apatah lagi bersentuhan!

‘Mata ada tapi letak kat lutut..Bodoh!’

Aizad melemparkan kata amarahnya sedangkan di dalam hati dia sendiri pun malu juga, nak tergelak pun ada melihat aksi kuak lentang Aleya dahlah dua kali dalam satu masa.

‘Sorry tuan Cakoi..’

Aleya menunduk sambil jemarinya bermain dengan baju kurungnya. Aizad mengalihkan badannya membelakangkan Aleya dan dia melepaskan sengihan di situ..

‘Lawak!Lawak!Hahaha..’

Aleya segera mengangkat kepalanya bila mendengar Aizad seperti berkata sesuatu di depannya.

‘Tuan Cakoi klaka apa ya?’

Aizad tersentak dan berpaling dengan muka seriusnya. Aleya menundukkan kepalanya semula.

‘Keluar!Aku nak bersiap bodoh!’

Terpinga-pinga seketika, kemudian muka Aleya memerah kembali, baru menyedari yang Aizad hanya bertuala di depannya.Seperti pelari pecut Aleya melangkah laju keluar bilik, menahan malu di dadanya.

‘Ya Allah, macam mana aku tak sedar Cakoi tue belum berbaju tadi..arghh…’

Setelah yakin sepenuhnya Aleya sudah jauh dari biliknya, Aizad melambakkan ketawa yang ditahan-tahannya dari tadi. Siap berguling-guling di atas katil. Pertama kali Aleya tersembam tadi amatlah lawak, macam nangka busuk yang jatuh jer..siap dengan aksi kuak lentang pula tue..nasib baik dia pakai baju kurung, kalau tak…huhu..Aizad bantai gelak lagi..

‘Tuan Cakoi…’

Kepala Aleya yang terjenguk di muka pintu biliknya segera dipandang dan sedaya upaya mengawal riak muka terkejutnya, ingatkan dah jauh tadi.Kacau daun betul minah pelat nie..

‘Apa?’

Jerkah Aizad kasar sambil bercekak pinggang. Aleya melongo dengan muka pucat dan terus menunduk menekur lantai seolah-olah Aizad di depannya akan membaham dirinya.

‘Tuan Besar nunggah kamek menghantar tuan Cakoi pergi kerja jam 8.00 am..kinek tok, kita dah lambat gilak..kamek tunggu tuan Cakoi kat debah..’

Selepas meluahkan kata-katanya, Aleya segera berpaling tanpa menoleh lagi. Sumpah dia takkan menoleh buat kali kedua..Azab sungguh!!

‘Apa yang Akar sebut tue?Bercakap sekali daa macam robot jer..laju betul..'


Aizad menggaru kepalanya yang tak gatal..berfikir...Aleya pula masih dalam 'trauma' nya...tak sanggup untuk memikirkan hal itu lagi..Kakinya laju melangkah menuju ke tingkat bawah..Seram sejuk badannya tika ini..

'Eh, apesal aku rasa sejuk semacam jer nie?’

Ditoleh badannya dan Aizad terjerit kecil…


'Makkk....'

Patutlah Aleya bercakap laju tahap puting beliung tadi, muka pun pucat semacam jer…tuala di badannya sudah melayang entah ke mana dan dia pula selamba bodoh jer bercekak pinggang di atas katilnya menghadap Aleya dengan boxernya..dicapai tuala yang terjatuh ke lantai, ni mesti jatuh masa dia berguling-guling mengetawakan Aleya tadi..Sekarang nie, siapa yang lebih lawak daripada siapa?Gelak ketawanya bertukar menjadi mimpi ngeri buat dirinya sendiri!!

‘Tidakkkkkkkkkkk………………’



Glossari :

Kinek - Sekarang
Debah - Bawah
Gilak - giler
Klaka - cakap

12 էﻪlĸﻨε-էﻪlĸﻨε:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

hehe...kelakar...

bz ke? lmbt jer post entry...

Anonymous said...

hahahhahah, lawaknya, kalu sya mesti pengsan punya bil dlm keadaan cam2, heheheh post n3 terbaru dgn cepat dah lama tgu nie

swit hanna said...

sowiee all..
Hanna bz skang nie..
thx coz sudi bace n3 yang tak seberapa nie...=)

keSENGALan teserlah.. said...

ngeeeee...
malu2..
zatie yg malu nieh..smbil tersengeh2 dpn lptop nieh..
hadooyy..
due2 klaka...ske2...smbung2 kak hanna..

ceritaku MEMORIKU said...

warghhhhhhhhh.
tolong tuala die terlondeh.
hakhakhak
lawok gilew.
dgn bahase yg sleng sarawak2
suke2
smbung2
-na'dz

p.i.n.a.t said...

huhuh..
lawak je..

blh plak x sedar tuala da telondeh..
ish3..

menekan keyboard said...

ahahaa..
klaka gela gela kali ni.
:DDD
tk tahann!

haikadove said...

hahaa.. besh besh!
lawak jeee;D

eija said...

ble nk sbg cite cakoi nie..
heheh klakar..
msuk nie dah bkali2 baca taw..
cpt lah sbg..
xsbo dah nk gelak guling2 nie
hahaha..

Anonymous said...

haha... lawak la citer nie!
bagus penulis.. ade aura sndiri.
x terikut2 ngan gaya pnulis len...
chaiyo2..

akuro aihara said...

hahahaha..
lawak gler..best2..
singgah melawat at blog kite lak ye..heheh

http://andai-itu-takdir-untukku.blogspot.com/

sha dhira said...

sangat lawak!!...hahahaha... I like it!!