Slm yer semua, akhirnya CKK tamat juga...senang skit hati hanna, dah abes, xyah ssh fikir nak update lagi.pas nie hanna nak tumpukan perhatian pd blog lagi satu pulak..hope korang enjoy ending CKK nie..kalau terkurang, tawar, x best....maybe itulah kelemahan hanna..peace all~

Nєω єηтяу :

END


♥♥Lσтѕ σƒ ¢αяє,

Hαηηa

Saturday, January 3, 2009

Warna Cinta Kita episod 8

Farina masih menimbang baik buruknya dia menerima tawaran Zamri.Dia kebingungan dan letih dalam percaturan hidupnya yang tak seindah pelangi petang atau tak setenang ombak yang sentiasa memukul pantai.Sejauh mana dia cuba memendam rasa hati,benci dan rindu bertandang untuk si dia.Idham?Lamanya perhubungan yang terjalin antara mereka, cukup rapuhkah diuraikan dari hati lelaki itu?Ya,tersangat rapuh hingga tak ada ruang untuk dicantum kembali benang-benang kasih yang berterbangan.Dia dah bahagia dengan bakal tunangnya sedangkan dirinya masih terkapai-kapai di dunia kelamnya.Tiada bermaya.Gelap dan kelam!

'Siapakah yang jujur antara kami?Seseorang!!Tolonglah bagitau siapakah yang jujur antara kami?Semudah itukah talian yang dibina dileraikan?Penting sangatkah kesempurnaan dalam perhubungan?'

Diam-diam Farina menangis.Hiba dan tak terkata.Tika dia belajar untuk melupakan kelukaan yang diberi oleh Idham,Zamri muncul di dalam hidupnya.Apakah maksud di sebalik pertemuan yang memberi kepada persahabatan mereka.Ikhlaskah dia?Atau sekadar simpati bertamu di hati?

Farina terlalu takut untuk dilukai lagi.Luka yang tak pernah akan sembuh.Menyakitkan.

'Zam,Ina harap takkan ada istilah lebih daripada 'kawan' antara kita.Ina tak cukup kuat untuk melawan mimpi ngeri itu lagi.'

Farina mengeluh sendiri.Kepalanya direbahkan di atas katil,mencuba melelapkan mata.Dengan itu,bayangan kecewa akan menghilang dari pemikirannya.Bila terjaga,dia berharap akan ada harapan untuk dirinya menyandar dan bergantung harap untuk mengemudi kapal perjalanannya.

****************************************************

'Ina..'

Tidak terasa Idham menyeru nama gadis yang pernah bertakhta di hatinya.Kejamkah dia meninggalkan Farina begitu sahaja?Rasanya tindakan dia memilih Nisha adalah tepat dan paling penting Nisha sempurna pada pandangan lelakinya sedangkan Farina, diajak clubbing sering saja mengelak.Jumpa lewat malam pun susah.Pakaian pun tak up to date seperti Nisha.Tapi, mengapa dia mampu bertahan dengan Farina.Persoalan itu berlegar-legar di kepalanya.Tidak dinafikan dia memang tak pernah setia pada Farina tetapi Farina tidak pernah mengetahui akan hal itu. Kenapa dia menggila bila Farina tak nak bertunang dengannya dan itulah mengakibatkan mereka kemalangan.Akhirnya menyebabkan Farina tidak dapat melihat.

'Pardon?'

Nisha segera mengangkat mukanya memandang Idham.Idham tersentak.Segera meneutralkan air mukanya supaya tidak jelas yang pemikiran dia melayang ke dunia lain.

'Dah ker honey?'

'Ini okay tak bie?'

Nisha menayang cincin bertatah diamond di depan Idham.Dipandang sekilas dan dia mengangguk.Satu tabiat Nisha tak berapa disukainya,terlampau rambang mata bila melihat barang kemas.Sempurnakah itu?Diam-diam Idham membandingkan perangai Nisha dan Farina.

'Arggh..kau dah gila Am.'

Ayat yang ditutur dalam hati terkeluar di mulut.Idham segera menutup mulutnya.Berhentilah mengingat dia wahai hati.Bukankah ini yang terbaik bagi kau dan family kau,ejek kata hatinya.

Dipandang Nisha yang membayar cincin pertunangan mereka dengan credit cardnya.Huh,perempuan memang materialistik,getus hatinya.Semuanya sama!

'Tidak semua sama Am..Ina tidak sama,'balas kata hatinya lagi.

Idham tersentak lagi bila Nisha menarik tangannya masuk ke butik Bridal Flora pula.Dia sudah ibarat lembu dicucuk hidung saja,malas bertelagah,diikutkan kehendak Nisha.

Suzana memerhati dari jauh gelagat Idham dan Nisha.Pandangan tajam dan tiada kemaafan di situ.Ada baiknya Farina tidak dapat melihat baginya,kalau tidak bestfriendnya itu lebih terseksa memandang apa yang berlaku di depannya.Dia pun sudah sakit mata tahap dewa-dewi apalagi Farina yang empunya badan.Lagilah terasa pedihnya.Nasib baik Idham dan bakal tunang tak cukup tak kainnya itu tidak menyedari kelibatnya dan Farina.

5 էﻪlĸﻨε-էﻪlĸﻨε:

the sedow geng said...

hu~
pe r idham niex...
bru nk trase k???
hak3...
aiseymen~
bgusla suzana tuhs>>>
ngeh3...
mmg materialistik to0l nisha tuhs..
wahaha~
pdn muka am...
kui3..

keSENGALan teserlah.. said...

huh...
ko tayah nk ngengade nk kat ina blek idham..she deserve a better man lorr..lke zamri...
hehehee....
smbung2 kak hanna...
ske2...

Anonymous said...

tu la..ble da xde baru nk sedo
bengong nye idham
n sape2 ade member cm suzana tu bersyukur le..bagus tol member cenggitu
sambung lg hanna ^-^

-che na-

ecah hamzah said...

uiks....
perebutan wanita bkn perebutan harte.....
ahhh....
mak ske2.....
pdn ngan muke ko idham.....
intan dpn mate ko x nk,yg ko cr kucing kurap gak.....

ceritaku MEMORIKU said...

aku slapp ko kang idham.
xpasal2 berterabur gigi ko.
g lah kat nisha yg xcukup ken2.
ina dh cukup terseksa.
die buta sbb ko lah ngok idhm.
dh mcm nie baru nak igt balik at ina2
zamri yg terbek utk ina.
bukan ko idhm.
he3.
angin la pulak.agagag
-na'dz