Slm yer semua, akhirnya CKK tamat juga...senang skit hati hanna, dah abes, xyah ssh fikir nak update lagi.pas nie hanna nak tumpukan perhatian pd blog lagi satu pulak..hope korang enjoy ending CKK nie..kalau terkurang, tawar, x best....maybe itulah kelemahan hanna..peace all~

Nєω єηтяу :

END


♥♥Lσтѕ σƒ ¢αяє,

Hαηηa

Sunday, March 8, 2009

Ceritera Kisah Kita episod 6

Aleya masih menundukkan kepalanya, lebih rela memandang kakinya daripada memandang wajah Aizad yang masam mencuka.

‘Akar…pandang aku!’

‘Sengal betul Cakoi nih..cakap jer la..tak payah nak pandang-pandang pun..’

Marah Aleya di dalam hati. Perlahan diangkat kepalanya menghadap Cakoi.

‘Aku nak ingatkan kau Akar…kau bekerja untuk dibayar, bukan untuk berbual dengan staff lain..aku tak nak pulak papa aku bayar free kat maid macam kau nie..’

Aok tuan Cakoi!’

‘Lagi satu kau jangan nak memalukan aku dengan panggilan Cakoi tue..panggil aku tuan or boss, ada faham?’

Sengaja Aizad menekan perkataan ‘ada faham’ tersebut.

Aok, tuan Cakoi.’

‘Kalau tak silap aku, kau sebut not in hundred years tadi kan?’

‘Ish..busybody betul..macamlah aku akan bercerita pasal free show dia gamaknya…’

Aleya terasa meluat dengan sikap Aizad yang sungguh berlagak dan sewaktu dengannya la..

Sikda tuan Cakoi..Kamek madah telur kambing menetas..’

‘Lantak la Cakoi..bukan kau faham pun..’

Aleya menyimpul sengihnya. Aizad memandang dengan muka tak puas hatinya.

‘Apa kau kata? Telur kambing menetas? Kambing mana ada bertelur..Dasar bodoh!’

Kamek sik bodoh tuan Cakoi.’

Aleya berusaha mempertahankan dirinya, menahan amarahnya.

‘Aku kata kau bodoh, kau nak buat apa?’

Aizad memandang anak mata Aleya dengan pandangan mencabar. Aleya membalas dengan renungan bersahaja.

‘Mana-manalah…’

‘Kau ni memang bodohla Akar….’

Aizad mengetuk-ngetuk pennya di atas meja.Ketukan di pintunya membuatkan mereka sama berpaling.

‘Fuh, selamat aku! Nasib Cakoi sengal nie lambat pick up!Kalau tak, habislaa rahsia aku terbongkar..’

Aleya menghembus nafas kelegaan.

‘Hey, Chiko..petang nie kita ada tutorial class kat U la…jangan pulak kata kau lupa..’

Shamsul mula memasuki bilik Aizad tanpa menyedari ada seseorang juga di situ.

‘Pukul berapa?’

‘2 o’clock.’

‘Okay.’

‘Aku tumpang kau la hari ni Chiko, kereta aku meragam pulak.’

‘Okay.’

Shamsul mengalih mukanya ke kanan, separuh terkejut memandang Aleya yang berdiri bak statue di situ.

‘Siapa nie Chiko?’

‘My maid.’

‘Huh..kurang asam sungguh. Tak boleh ker sebut pekerja ker staff?’

Hati Aleya mendengus geram, namun tak mampu keluar di mulut.

‘Ohh I see..siapa nama?’

‘Haika…panggil jer dove.’

Dahi Shamsul berkerut mendengar nama perempuan di depannya.Pelik!

‘Kau panggil Akar jer Sham..and satu lagi dia nie tak pandai berbahasa Melayu..dasar bodoh!’

Sekilas air muka Aleya berubah.

‘Melampau!Cakoi…jaga kau!’

Begitu tekad hatinya. Aizad yang leka berbual-bual dengan Shamsul diperhati dengan rasa mual dan menyampah tak terhingga.

**

‘Yo, what’s up dude!’

Aizad menyapa Taufik dan Luqman Hafizi yang baru saja memarkingkan kereta mereka.

‘Yo!’

‘Aik, sejak bila kau ada company nie?’

Mata Luqman Hafizi merujuk kepada Aleya yang baru keluar dari kereta Aizad. Comel!

‘My maid!’

‘Again? Tak belajar moral betul!Arghh..sakit jiwa aku!’

Aleya merengus geram..kurang asam Cakoi!

‘Panggil Akar jer..’

Aleya mengukir senyum tawar nya kepada Luqman Hafizi dan Taufik.

‘Haika, jom aku hantar kau mendaftar..Uncle yang suruh aku temankan kau tadi..pastu dia kata Chiko mesti tak boleh harap punye..’

Serentak Shamsul, Taufik dan Luqman Hafizi tergelak.Aizad memasamkan mukanya.

‘Honey..’

Sapaan suara di belakang mereka menyebabkan mereka mengalih pandang termasuk Aleya. Cantik juga minah nie..hemm, boleh tahan!

Juliet segera memaut lengan Aizad.Aizad segera meleraikan pegangan tersebut.

‘Siapa honey kau?Tolonglah sedar diri tue sikit!’

‘Dush…Cakoi nie memang takde perasaan betul!’

Aleya menggerutu di dalam hati.


‘Honey, sampai bila nak layan Jue macam nie?’

Juliet bersuara dengan lagak menggodanya. Luqman Hafizi, Shamsul dan Taufik pura-pura tak melihat. Bukan mereka tak tahu dari tahun pertama Juliet mengejar cinta Aizad walaupun tak diendahkan malah dimalukan oleh Aizad berkali-kali.Apalah yang istimewa sangat kat Aizad sampai dia tak berputus asa nak menagih kasih yang tak mungkin terjadi tue?

‘Aku dah bagitau kat kau kan..aku tak suka perempuan..menyusahkan adalah!’

‘What?Gay ke Cakoi nie?’

Aleya memandang dengan persoalan berlegar-legar di kepalanya.Taufik dan Luqman Hafizi membuka langkah untuk meninggalkan Aizad menyelesaikan masalahnya dengan Juliet.

‘Jom Haika.’

Shamsul mengajak Aleya mengikuti langkahnya.Aleya yang baru hendak berpaling, tiba-tiba dia terdorong ke belakang..


Special appearances : Luqman Hafizi dan Taufik (E-Novel Kisah Maharani)

6 էﻪlĸﻨε-էﻪlĸﻨε:

Miss Kira said...

hahahaha..sbr je la leya..kak hanna cepatskit smbg ya..

Hafia Hana said...

he..he...

syg kalau muka ehsem jd gay!

tp x kn laah

haikadove said...

huhuu.. mest mr cakoi tue jeles leya ngan sham kan? pdn muke! jahat sgt. heheee;p

keSENGALan teserlah.. said...

lorhh..
engtkan si cakoi nieh da taw rhsie aleya nieh..upenye...
lampi tol...
isk2..
smbung2..

Aishah Hamzah said...

haiyooo
sabo je la ngan cakoi nie...
kalo sye la jd org gaji dier,mau je aku bg racun...trus gol jer trus...sng idop....
hahahaha

awanbiru said...

tak sambung lg??