Slm yer semua, akhirnya CKK tamat juga...senang skit hati hanna, dah abes, xyah ssh fikir nak update lagi.pas nie hanna nak tumpukan perhatian pd blog lagi satu pulak..hope korang enjoy ending CKK nie..kalau terkurang, tawar, x best....maybe itulah kelemahan hanna..peace all~

Nєω єηтяу :

END


♥♥Lσтѕ σƒ ¢αяє,

Hαηηa

Tuesday, March 24, 2009

Ceritera Kisah Kita episod 12

Aizad dan Shamsul saling berpandangan , seketika kembali memandang Aleya yang comel di dalam uniform polisnya, rambutnya disanggul siput..

‘Akar!’

Aizad mengulangi pertanyaannya.Shamsul masih ralit memandang Aleya yang duduk bersebelahan meja dengan mereka.

‘Do I know you?’

Aleya bercakap dengan nada serius.Fikri hanya blur, tak tahu hujung pangkal cerita.

‘But, you look like….’

‘What?’

Kata-kata Aizad dipotong oleh Aleya.

‘Hambik kau Cakoi..selama nie puas aku bersabar!’

Aleya tersenyum gembira di dalam hati, namun mukanya tetap terpamer keseriusan.

‘You Haika kan?’

Shamsul mencuba nasib.Rasanya dia tak silap orang.

‘Kan tag nama I nie terang-terang ALEYA.’

Dieja namanya satu-persatu dan tag nama nya ditayang pada Aizad dan Shamsul.

‘Leya, kenal diorang ker?’

Fikri bertanya hairan.

‘Taklah Fikri..Entah siapa diorang nie!’

Aleya berkata sinis sambil berlagak selamba.Sengaja nak menyakitkan hati Aizad yang jelas menahan amarahnya.

‘You’re Akar,right?’

Tanya Aizad lantang.

‘I’m not!’

Aleya membalas lantang.

‘Ingat kau saja ker pandai menengking?’

Desis hati Aleya.

‘Oppss..saya rasa Encik nie salah orangla..dia nie rakan sekerja saya,Aleya!’

Fikri bertindak mendamaikan suasana.

‘Yalah, Chiko..Haika kan tak pandai cakap Melayu sini..dia nie dahla polis..kita silap orang kot.’

Shamsul bersuara juga, nak menenangkan Aizad yang jelas tak berpuas hati.

‘Encik..lain kali tue tengok betul-betul sebelum nak marah-marah orang!’

Aleya menjeling geram Aizad yang memerah mukanya menahan marah..

‘Hahaha..’

Aleya tertawa suka di dalam hati dapat mengenakan Cakoi.Kalau tak, asyik dia sahaja yang kena amukan tsunami mamat Cakoi nie..

‘Huh!’

Aizad mendengus geram.Sakit hatinya bila polis yang bernama Aleya di depannya ini sungguh berlagak.

‘Setakat polis pun nak berlagak..hampeh.’

Marahnya di dalam hati.

‘You marah ker Encik..?’

Aleya sengaja hendak bermain api.

‘Tak.’

Ringkasnya jawapan Cakoi membuatkan Aleya ingin tertawa.Dia dah faham sangat perangai Cakoi tue..

‘Kalau tak, baguslah tue..Eloklah kalau Encik belajar menahan marah tue..tak baik untuk kesihatan tau..Fikri,jom makan tempat lain..’

Aleya berlalu sambil tergelak kecil diikuti oleh Fikri.

‘Berlagak.’

Aizad masih tak berpuas hati.Shamsul hanya mampu berdiam diri.

‘Cik, dah sampai..’

Lamunan Aleya tentang kejadian semalam terlerai bila suara driver teksi menyapanya.

‘Oo..terima kasih pak cik..Ini duit tambangnya..’

Aleya memandang jam di tangannya, sudah pukul 11.00 malam.Sengaja dia lewat sikit, sungguh dia tak mampu menatap dan menghadap perangai Cakoi yang menyebabkan kesabarannya tinggal senipis kulit bawang.Nasib baik dia dah memberitahu Datuk Musthapa yang dia akan balik lewat. Langkahnya ditapak seperlahan mungkin, berharap Datuk Musthapa dan Cakoi dah tidur.

**

‘Tuan Cakoi!’

Aleya mencuba membangunkan Cakoi yang memang liat macam ketupat, memang liat nak bangun.

‘Tuan Cakoi,bangunla..’

Aizad membuka matanya perlahan..semalam dia lewat balik, hang out dengan Shamsul dan yang lain.

‘Emm..’

‘Eee..degil betul bapak cipanzi nie..’

Marah Aleya di dalam hati.

‘Bangunlaa…’

Mata Aizad terbuka luas bila mendengar suara yang membangunkannya.

‘Akar!’

Jeritnya lantang.Aleya terkejut.

‘Tuan Cakoi….’

Aleya menekap dadanya yang masih terkejut..Aizad memandang Aleya yang berdiri di tepi katilnya.

‘Ingatkan tak pandai balik dah..mana tau dah sesat entah ke mana.’

Sindiran Aizad membuat Aleya terkaku seketika.

‘Huh..baiknya ucapan selamat datang Tuan Cakoi yang hampeh nie.’

Rungut Aleya perlahan.

‘Apa kau kata?’

Marah Aizad.Dipandang Aleya dari atas ke bawah.Seketika berhenti pada wajah Aleya dan kembali ke atas hingga bawah lagi.

‘Tuan Cakoi nangga apa kedak ya?’

Aleya bertanya pelik sambil menahan malu. Apa taknya terasa seperti dia tak berbaju jer kena pandang macam tue..

‘Kau nie mana layak jadi polis..’

Dush!Aleya terasala..kejap dengan ayat yang dituturkan oleh Cakoi.

‘Tuan Cakoi madah apa?’

Dipusing-pusingkan badan Aleya sesuka hatinya.Aleya hanya mampu mengigit bibirnya geram yang teramat sangat.

‘Nasib baik kau bukan minah polis berlagak nak mampus tue..’

Sekali lagi Aleya terasa macam kena peluru berani mati!

‘What?Minah polis berlagak nak mampus!’

Aleya menggerutu geram di dalam hati. Tangan Cakoi yang memegang lengannya dipegang dan digigit sepenuh hatinya. Aleya berlalu dengan muka toya nya.

‘Akar!!’


**
Glossari :

Nangga-Lihat/melihat
Kedak-macam
Madah-cakap

13 էﻪlĸﻨε-էﻪlĸﻨε:

noorhayaty85 said...

hanna...nkl g..he3...nsib lia xm gaku..klo x...

nurhakim said...

hahahaha
pdam mka cakoi kne gigit ngn leya..
huhuu...

~zuLaiFaH~bUdaK CuEk@! said...

ha,,,ha..nasib baik x kantoi!

ceritaku MEMORIKU said...

warghhhhhhhhhhh.
pdn muke kena gigit.
bhahahah.
ble nk bongkar rahsia?
he3
-na'dz

Anonymous said...

haha..klaka giler
adoi..smbg lg..
nk lg..nk lg ^_^

-che na-

::cHeeSeCaKe:: said...

haha..lawak la aleya ni..
padan muke cakoi..!
nk lg..!

wany said...

hoho..
skaty je tuan cakoi tu pegang2 leya.

haikadove said...

hahaa.. besh besh! pdn muke cakoi!
go leya!;D

keSENGALan teserlah.. said...

hambek korang..
ekeke..
sme2 keras kpale..
isk2..
tanak ngaku kalah..

Anonymous said...

nak lg..smbung pjg2..best2..

eija said...

pdan muka cakoi..kne gula ngan akar..hehe psgn yg sweet..

sbg cpt taw..

miSz cHa said...

bile nak sambung nie?
huhu nak agt

♫azmiera eizz♥™ said...

nk lgik kak hanna..
best~best~best gler larh!
=]