Slm yer semua, akhirnya CKK tamat juga...senang skit hati hanna, dah abes, xyah ssh fikir nak update lagi.pas nie hanna nak tumpukan perhatian pd blog lagi satu pulak..hope korang enjoy ending CKK nie..kalau terkurang, tawar, x best....maybe itulah kelemahan hanna..peace all~

Nєω єηтяу :

END


♥♥Lσтѕ σƒ ¢αяє,

Hαηηa

Thursday, September 10, 2009

Ceritera Kisah Kita episod 15

'Honey.'

Satu suara menghentikan suapan Aizad dan Shamsul.Serentak memandang ke arah empunya badan.

Mak ai, minah gedik ni paduhal.Aizad meneruskan suapannya, berpura-pura tidak tahu.Shamsul juga turut menyuap kembali.Juliet menggetap bibir geram bila tidak dipedulikan.

'Honey...'

Suaranya sengaja dilunakkan lantas duduk di sebelah Aizad menyebabkan Aizad terbatuk-betuk kecil.

Zupp...

Dihirup rakus ice lemon tea.Kemudian, pandangannya dialihkan pada Juliet.

'Kau duduk situ kenapa?Ada aku izinkan?'

Sedas diberikan pada Juliet.Shamsul hanya berdiam diri memandang scene di depannya.

'Ala honey..Jue nak temankan honeyla..'

Rengekan mengada-ngada Juliet menyebabkan selera Aizad termati.

'Kau..aku nak repeat untuk ke sekian kalinya..aku tak berminat dengan minah gedik macam kau.'

Aizad lafaz kata-katanya tanpa perasaan.Bosan mengulang benda yang sama.

'But i love you honey...'

Shamsul yang baru menyua mulutnya untuk minum hampir tersembur minumannya.

'Uhuk..uhukk..'

Aizad pandang Shamsul yang menutup mulutnya dengan tangan.

'Kau okay Sham?'

'Aku..aku tak tahan dah Chiko...'

'Aku lagi tak tahanla Sham...jom blah.'

Aizad berdiri dan hendak berlalu.Sepantas itu Juliet menarik tangan Aizad.

'Kau nie apalagi hah?'

Terjegil matanya menahan geram.Tak faham bahasa betul minah nie.

'Please honey.....give me a chance.'

'No. Forever.'

'Honey, I beg you.'

Juliet mula meleleh, tak pernah lelaki menolak dirinya.Bahkan dia dikejar saban masa.Aizad la yang pertama menolak cintanya..dah lama dia mengejar tapi tak mampu menggapai jemari Aizad hatta sekali pun.

'Kau jangan nak buat scene kat sini.Jom Sham, blah.'

Aizad menarik tangannya kasar, tidak ambil peduli pandangan pelanggan di Restoran Sri Selera.Shamsul mengikuti langkah Aizad selepas menjeling tajam Juliet yang mula meleleh air matanya.

'Berlakonla tue.Dah tau Chiko tak nak,masih juga nak tergedik-gedik..tak faham aku.Sungguh tak faham.'

Shamsul berkata perlahan..

'Aizad..kau hanya milik aku..huh...'

Tekad hati Juliet lalu berjalan ala model keluar dari restoran tersebut tanpa mempedulikan pandangan di situ.

'Selagi aku tak boleh memiliki cintamu...selagi itulah hidup kau akan ada bayang-bayang aku.'

Keretanya dipandu laju meluncur di jalan raya bersama gelak versi evil.

**

'Okay, thanks Fikri.'

Aleya memandang Fikri yang menghantarnya.

'Takpelah..kau kan kawan baik aku.'

'Sebab itu aku sayang kau lebih dari semalam.'

Aleya bergurau.Fikri tertawa.

'Pandailah bodek.Aku tahulah aku nie tak sehebat mamat sport tue..'

Aleya pandang tajam Fikri yang terlepas cakap.

'Mamat sport tue jangan disebut.Alergik aku dengar tau tak?Menyampah.'

Aleya membayangkan Aizad yang tengah drive kereta sportnya itu melanggar tiang lampu, alangkah bestnya..Eh, tak boleh..kejam sangat tue..apa kata malam nie aku pancitkan tayar kereta kesayangan dia tue.

'Laa..boleh pulak dia mengelamun.'

Suara Fikri mengembalikan Aleya pada dunia nyata.

'Alamak, mampus aku.Terlebih masa.Thanks Fikri.Drive carefully.'

Aleya tarik pintu kereta dan berlari-lari anak menuju ke pejabatnya tanpa menoleh kiri kanan.

Ponn....

Bunyi kereta membrek seiring dengan hon menyebabkan Aleya terkaku di situ.Tergamam.

'Woi, takde mata ker?'

Jerkah satu suara dari dalam kereta.Aleya masih kaku tanpa respon.

'Akar,..'

Aizad terkejut melihat Aleya yang masih berdiri tegak di depan keretanya.Lah, minah nie yang sikit lagi aku nak langgar.

'Akar!!'

Level suara Aizad sudah melepasi tahap maksimum.Aleya tersentak.Matanya dan mata Aizad bertentang.Lama.Kaku.

'Ke tepi.Kalau kau tak nak aku langgar kau terus.'

Aizad menghentikan pandangannya dengan jerkahan kasar.Perasaan apakah itu?Mata Aleya yang berair seperti menyimpan pelbagai rahsia di dalamnya.

'Sorry..sorry Tuan Cak..oi..'

Tergagap-gagap Aleya meminta maaf.Tangannya dilekatkan ke dada.Masih kesal.

'Aku kata ke tepi.Ke tepilah bodoh.'

Cepat-cepat Aleya melangkah dan tak ingin berpaling lagi.Hatinya meronta geram,marah,ingin menangis. Segalanya menjadi satu!Dia tak ingin menangis di depan sesiapa pun terutama Aizad.

'Chiko, kesian dia.Kau nie cubalah berlembut sikit.'

Perlahan Shamsul menasihati Aizad yang memarkirkan keretanya.

'Huh.'

Spontan Aizad melepas geram pada stereng keretanya.Perasaanya bercampur baur.Dia geram kerana Aleya tak pandang kiri kanan.Dia simpati melihat mata bening itu berair.Sungguh dia sendiri tak faham...

4 էﻪlĸﻨε-էﻪlĸﻨε:

keSENGALan teserlah.. said...

aayookk..
tatw,,aleya nangis..
huhu..kasar bebeno chiko nieh..
sekeh kang..smbung2..

Aishah Hamzah said...

ish....si chiko nie....lempang laju2 kang!

Anonymous said...

betul tu ecah
kena lempang br nk sdar diri kot

ceritaku MEMORIKU said...

chiko nie luku kunk
sian aleya
-na'dz